هویت سازمانی باید به گونه ای باشد که سازمان را کاملا متمایز و قابل تشخیص کند. بهتر است بگوییم هویت سازمانی ایجاد هماهنگی عمیق میان تصویر داخلی و
خارجی یک سازمان یا شرکت می باشد.
اگر هویت را یک مزیت کاملا رقابتی در نظر بگیریم باید نگاه سرمایه گذاران و مشتریان هدفمند به صورت ویژه اهمیت پیدا کند . میشود در یک جمله این گونه
تعریف کرد هویت سازمانی یعنی ادغام هوشمندانه خود و سازمان. زمانی این ادغام حرفه ای ست که یک پیوند احساس شناختی رفتاری بین تعریف سازمان و خود
شکل بگیرد .
هویت بصری سازمانی یعنی تصویری کلی از یک برند که در ذهن مخاطبان شکل میگیرد. در هویت بصری سازمانی تصویر کلی در ذهن مشتریان هدف –
مردم عادی و حتی کارمندان آن شرکت یا برند شکل میگیرد. هویت بصری سازمانی بر دو بخش اصلی تاثیر کلی میگذارد: بازار فروش خدمات یا کالا به صورت خاص
و فعالیت های اقتصادی عمومی که در شرکت جریان دارد …
هویت سازمانی شامل :نام – رنگ – فرم – روش تبلیغاتی – بسته بندی و … میباشد که برای یک برند تعریف می شود. اگر خلاصه بگویم هویت بصری سازمان یعنی
هر آن چیزی که از برند شما دیده میشود …
هویت بصری سازمان باعث می شود مردم و مخاطبان هدف بدانند که برند شما وجود دارد و چه اهدافی را دنبال میکند ٬ زمانی که برند شما هویت سازمانی داشت به
یک سمبل نمونه تبدیل می شود . در هویت بصری سازمانی شما میتوانید انسجام تیم کاری در بخش های مختلف شرکت تان را برای مشتریان هدف به نمایش بگذارید
و در جذب مشتری تاثیر گذار باشید …
اگر قصد دارید تمام ارکان داخلی و خارجی شرکت و برند شما یکپارچه در مسیر اهداف تعیین شده حرکت کند و اعتبار و چشم انداز شرکت و برند تان را به نمایش
بگذارید و در ذهن مشتری نفوذ کنید ٬ بدون شک به هویت بصری سازمانی نیاز دارید…